Záhada HLEDÁ SE MUŽ odhalena!
Ti z vás, kteří cestují metrem či jinými dopravními prostředky, tento plakát asi znají. Pro ty ostatní popíši. Především se jedná o plakáty na eskalátorech v metru. Jde o bílý papír s trojicí nápisů. Černě je napsáno HLEDÁ SE MUŽ. Červeně ZN.: BOHATÝ. Třetí nápis je modrý a obsahuje WWW.VELMIHEZKA.CZ. Už když jsem tento plakát viděl poprvé, napadlo mě, že nepůjde o skutečný inzerát, ve kterém hezká žena hledá bohatého muže. Čekal jsem spíše nějakou podobnou recesi, jako byl Český sen. Něco jako: Schválně kolik chlápků se chytne. Přesto, že jsem čekal nějakou habaďůru (nebo možná právě proto), byl jsem zjištěním, co tento inzerát ve skutečnosti je, docela překvapen.
Šel jsem na internet a zadal jsem adresu www.velmihezka.cz. Na první stránce se skutečně objevila fotka ženy, dokonce hned dvou žen a opravdu byly hezké. Zda velmi hezké, to ať si již každý posoudí sám. Také zde byl odkaz na další stranu. Ta obsahovala tento text: Jmenuji se Millie a právě jsem přišla z malého městečka do metropole. Chci si tu najít zajímavou práci, při níž bych mohla využít svých znalostí. Ovládám psaní na stroji, těsnopis a několik cizích jazyků (nejlépe angličtinu, protože jsem se narodila v Americe). Jsem moderní děvče, ale toužím po rodinném životě; jsem totiž sirotek. Proto hledám muže, který by svoji budoucí rodinu dokázal finančně zajistit. Měl by být sympatický, inteligentní a měl by mě mít rád. P.S. Jsem bez závazků!
Že by se skutečně jednalo o prostý inzerát? Ale kdepak. Na další stránce totiž stojí: Divadlo Na Fidlovačce uvádí českou premiéru amerického muzikálu HLEDÁ SE MUŽ, Zn: BOHATÝ, jehož autory jsou Scanlan – Morris – Tesori. Teď již mohu odtajnit, že ty dvě dívky na úvodní straně jsou Michaela Badinková a Zuzana Vejvodová, herečky, které alternují v titulní roli půvabné Millie, o jejíž lásce a kariéře je tento dobrodružný příběh. Americký muzikál, v originále Thoroughly Modern Millie, ovládl v roce 2002 předávání broadwayských divadelních a muzikálových cen Tony, když získal šest sošek z jedenácti nominací. Stal se tak jedním z nejúspěšnějších muzikálů historie. Také proto se dostal do repertoáru Divadla Na Fidlovačce, které do dalších rolí obsadilo například Danielu Šinkorovou, Marka Holého či Lumíra Olšovského.
Takže to shrňme. Nejedná se o inzerát na bohatého manžela, ani o žádnou recesi, ale o prostou reklamu na divadelní hru. A musí se dodat, že velmi povedenou a nápaditou. Ten, kdo tuto kampaň vymyslel, by zasloužil nějakou cenu (nebo alespoň zvýšení platu), protože se jedná o opravdu dobře odvedenou práci. Na většině podobných plakátů se objevuje kompletní herecký soubor a spousta nápisů, které člověk za tu chvilku, co eskalátor projíždí okolo, nestačí přečíst. Nebo jsou tyto nápisy tak malé, že člověk musí být až u nich, aby něco viděl. Přitom stačí použít pár správně zvolených slov, aby vzbudila pozornost. Jak se říká: V jednoduchosti je síla.