Bude Job nejlepší produkcí festivalu Ost-ra-var?
Publikum, znavené
po několika dnech a nocích strávených ve víru ostravské divadelní
smršti, čelí při každém následujícím představení nelehkému úkolu.
Musí se vypořádat s nastřádanou únavou a pokusit koncentrovat na další
položku z pestrého divadelního menu. Diváci jsou pozorní, ale vybíraví,
a zároveň schopní nevybíravě častovat inscenaci, která je nezaujala.
Davy kritiků, pedagogů
a studentů lačnících po hodnotném divadelním zážitku se tísnily také
v hledišti Divadla Petra Bezruče a bez dechu sledovaly představení Job.
Tato produkce nepatřila ke snadno vstřebatelným kusům, přesto dvě a půl
hodiny jejího sledování uběhly jako voda. Dramatizace románu Josepha Rotha
v první půli akcentovala feminní prvek ženy-matky, druhá část
představení byla zaostřena na ústřední mužskou archetypální postavu
trpícího spravedlivého. Příběh židovské rodiny hledající štěstí ve
Spojených státech rozdělili tvůrci na poloviny kontrastně se lišící
rytmem, barvami kostýmů i scénografií. Jevištnímu zpracování téměř
nedialogického románu vévodily herecké výkony Norberta Lichého, Zdeny
Przebindové a Lukáše Melníka.
Festival Ost-ra-var nás dennodenně přesvědčuje o pravdivosti hesla „sto hlav, sto názorů“. Po představení Job panovala v hledišti nevídaná shoda, kterou může vysvětlit jediné – právě jsme se stali svědky „malého divadelního zázraku“.
Reklama