U Bezručů se ptají diváků, a ti mohou vyhrát předplatné

Většina anket sledujících divácký zájem či divácké hodnocení představení zůstává skryta v úsilí dodržet statistický vzorek a vybrat ty respondenty, kteří by nejlépe prezentovali určitou část publika. Divadlo Petra Bezruče s koncem letošní divadelní sezony však oslovuje všechny své diváky bez výjimky, aby svými názory reflektovali jeho divadelní tvorbu. Pokud jste v uplynulém roce toto divadlo alespoň jednou navštívili a chtěli byste vyhrát sezonní předplatné, pojďme se podívat, co vás čeká.
Anketu uvozuje obligátní otázka pídící se po tom, která inscenace vás v uplynulém roce nejvíce zaujala. A výběr to není lehký, stojí tu vedle sebe Františákův punkově zlehčený Bezruč?! či Job v čele se skvělým Norbertem Lichým, který i přes své občasné excesy podává herecký výkon oceněný Thálií, Mikuláškova inscenace 1984 jako dramatizace známého Orwelova románu, Špinarova zajímavě stylizovaná a vtipně pointovaná Táňa, Táňa, trpící však rozvolněností dramatického textu.
Podobně se budete moci vyslovit ještě pro některou z inscenací, které měly premiéru v uplynulých sezonách. A současně odkázat i některou z inscenací do propadliště dějin jako nejméně zajímavou, protože vás zklamala. Divadlo Petra Bezruče se totiž nebojí zeptat na své propady. Volte podle svého nejlepšího vědomí a svědomí, správná odpověď neexistuje, neboť jde o anketu, ve které vyhrajete až ve slosování jmen jejích účastníků.
Vybrat nejlepší herečku a herce sezony pak nebude tak těžký úkol,
neboť tváří, na nichž uplynulá sezona stojí, není mnoho. Kromě
zmíněného Thálií ověnčeného Norberta Lichého velké herecké
příležitosti využila Sylvie Krupanská. Přesto ve vedlejší roli ve
zmíněném Jobovi exceluje Lukáš Melník jako Jobův postižený syn
Menuchim. Jeho výkon je obdivuhodný především v tom, že si našel
výstižnou stylizaci fyzického a mentálního postižení. Jeho ruce se
neustále křiví, tvář se přelévá do bizarních výrazů, plazí se –
jako by se jeho tělo roztékalo po podlaze. To vše i ve chvílích, kdy
Menuchim není středem zájmu, a zároveň tak subtilně, aby jako herec
divákův zájem nevzbuzoval a svou jevištní přítomností nerušil.
Otázka na nejlepší hostující inscenaci je trochu záludná, protože existuje velká možnost, že jste žádnou z nich neviděli, a taková odpověď zde chybí. Stačí pak vyplnit, že vás žádná nezaujala. A kdyby vás zajímalo, co vám u Bezručů z produkce hostů uniklo, díky recenzím na Kašparovské Černé mléko se můžete vrátit v čase. Já vám zas mohu doporučit Indiána v ohrožení z HaDivadla v režii Jiřího Havelky, který se pokusil srozumitelnou formou diváky seznámit s nesnadno pochopitelnou teorií relativity také na příkladu jedoucího vlaku – ten nakonec rozehrál vtipnými až groteskně laděnými scénkami. Bez zajímavosti není také Dybbuk Teatru Novogo Fronta, který jsem bohužel nestihl, a tak nemohu referovat.
Jako ve škole můžete
oznámkovat divadlu vysvědčení s předměty jako vzhled budovy, pokladna,
šatna, foyer, divadelní klub, měsíční plakát či zpravodaj. Pak už
následuje několik jednoduchých otázek přímo na vás (pohlaví, vzdělání
apod.) a je to!
Vyhrát můžete deset dvojic slevových kupónů či pět dvojic volných vstupenek na vybrané představení z tamější produkce, a nebo rovnou hlavní cenu – předplatné na nadcházející sezonu.
Reklama