film
Nemilosrdná, nikoli brutální Vendeta táhne český film

Letošní rok nenabídl žádného silného kandidáta mezi českými filmy. Vendeta se tak hravě zařadí k tomu lepšímu, co vzniklo. Vzpomeňme na Nevinnost Jana Hřebejka, ve které podobně jako ve Vendetě exceloval Ondřej Vetchý, na Odcházení, režijní debut Václava Havla, Aloise Nebela, kandidáta na Oscara za nejlepší animovaný film, a film Rodina je základ státu, společenskou kritiku Roberta Sedláčka. Režisér a scenárista Miroslav Ondruš se bez vytáček pouští do vražedného příběhu.
DVD novinky: Předvánoční zásilka

K dnešnímu hádání DVD titulů je indicií následující básnička: Jeden je otylý, druhý je silný, třetí je opilý, čtvrtý je sdílný. Víte? Pokud ano, můžete si přečíst, že otylá je Kung Fu Panda, silný Captain America, opilí jsou aktéři v Pařbě v Bangkoku a sdílní čutálisti z Okresního přeboru. A pokud jste snímky neodhalili, děkujeme za upřímnost.
Mistrovský plán překvapuje pouze nenápadným poselstvím o naší době

Režisér Brett Ratner má mezi filmovými fanoušky pověst řemeslného rutinéra a také „toho chlápka, co zničil trilogii X-Men“. Na poli akčně komediálního žánru se mu ovšem podařilo zabodovat s první a druhou Křižovatkou smrti, to už je ale dobrých deset let zpátky. O jeho posledním snímku, Mistrovském plánu, se už nějakou dobu mluvilo jako o možné komediální podívané podzimu. Důvody byly prosté, herecká účast v čele se jmény jako Ben Stiller, Eddie Murpy či Alan Alda a absurdní zápletka o bandě amatérů snažících se provést grandiózní superloupež.
Nic proti ničemu dává recenzentům pořádně zabrat

Když už se i Kamil Fila, jehož recenze bývají založeny na nekompromisním názoru, ve své recenzi přiznal, že si při psaní o Nic proti ničemu tak trochu nevěděl rady, o něčem to vypovídá. Třeba o tom, že na novinku Petra Marka se dají těžko uplatnit měřítka, která obvykle užíváme k hodnocení běžné kinodistribuce.
Ocelová pěst vymlátí divákům mozek z hlavy sladkými řečmi

Na úvod varování pro ty, u nichž kýčovitost amerických dramat vyvolává dávení: pro jistotu tuto recenzi přeskočte a rozhodně v příštích čtrnácti dnech nenavštěvujte české multiplexy. Z Hollywoodu k nám právě přichází těžký kalibr. Proč chodit kolem horké kaše, Ocelová pěst 3D je ukázkou nefalšovaného hollywoodského patosu ve své nejčistší podobě. Pro někoho je smrtícím virem, pro někoho nevyčerpatelným zdrojem zábavy. Milovaná i nenáviděná, taková bude i Ocelová pěst.
Vyměřený čas – Bonnie a Clyde v bezčasé budoucnosti
Aby se několik málo lidí mohlo
dosáhnout nesmrtelnosti, musí spousta chudých zemřít. Taková pravda se
skrývá na pozadí světa, kde se peníze proměnily v čas a sociální
nerovnost posílila absencí věkové diskriminace. Andrew Niccol, autor
inteligentní a nápadité sci-fi Gattaca i dramatizace překupníka se
zbraněmi pod názvem Obchodník se smrtí, se pouští do futuristické vize
společnosti, kde to dost drhne. Naivita se látce nevyhne, jinak stojí za
pozornost.
Dluh překračuje stín amerických remaků

Americký snímek Dluh se rozehrává na pomezí špionážního thrilleru a dramatu. V rámci české distribuce byl poněkud upozaděn, možná z důvodu velké konkurence nákladnějších snímků (ve stejné době do českých kin přichází Nákaza Stevena Soderbergha a Tintinova dobrodružství Stevena Spielberga), možná z důvodu, že přes žánrovou koncepci s potenciálem kasovního trháku se režisér John Madden (Zamilovaný Shakespeare, Mandolína kapitána Corelliho) rozhodl pojmout námět poněkud netradičně. To, co možná bylo jedním z důvodů, proč Dluh poněkud zapadl, je také důvodem, proč určitě stojí za zhlédnutí.