hudba
Hledá se DJský talent!
V Česku jsou stovky DJs. A to nepočítáme ty, kteří si pořídili gramofony domů jen tak pro radost. A přitom jména, která se objevují na prestižních akcích, se prakticky nemění. Kde jsou všichni ti neobjevení talenti?
Rock (?) for People – mini report
Rock for People – po léta zažité to jméno pro jednu z největších letních hudebních událostí v této zemi. Přesto jí toto pojmenování (či škatulka) již příliš nesluší. Možná se mýlím, ale akce to není už jen čistě "rocková", spíš naopak. A dost možná jsem i trošku zaspal dobu a rock jako takový pravděpodobně delší dobu neexistuje. Zanechám bloumání nad škatulkováním hudebních stylů (přece jen i na takovém CzaroTeku hrají například ska a punk kapelky) a vrhnu se zpět do centra dění – atletického stadionu v Českém Brodě a jeho nejbližšího okolí.
Rock for people
Do Českého Brodu se opět sjeli milovníci hudby na festival Rock for people. Někteří nedočkavci si užívali už nultý den, kdy to na pódiu rozjížděla například úvalská kapela Den nebo Medvěd 009. Oficiálně festival začal v úterý brzy po poledni. Pozvány byly takové hvězdy hudební scény jako Divokej Bill, Wohnout, Vypsaná Fixa, Aneta Langerová nebo Manu Chao a jeho kapela, která zatím drží prvenství nejdražší star na Rock for people.
TENHI – Maaäet (Prophecy Productions, 2005)
Po křehkém přírodně lyrickém debutu Kauan (1999) a druhém albu Väre (2002), plném mrazivé imaginace, o sobě dali finští progresivní folkaři TENHI, ještě v loňském prosinci, opět vědět novinkou Maaäet.
Gorefest – La Muerte (Nuclear Blast rec., 2005)
Holandští Gorefest vyslyšeli četná přání svých nejvěrnějších fanoušků a šest let po oficiálním rozchodu (1998) se znovu dali dohromady, aby již o rok později potvrdili svůj návrat do první (death) metalové ligy reunion albem La Muerte.
Razorlight: Kluci z reklamy jedou v retru
Rychlokvašky se štítkem „Moderní kytarovka"
vezoucí se v přecpaném kupé druhé třídy? Kdo jsou ti Razorlight, známí
díky hudbě k reklamnímu spotu Vodafone?
Hudbu čtyřčlenné britsko-švédské kapely, vzniknuvší v roce 2002,
znáte zřejmě všichni, třebaže o tom nevíte. Skladby Razorlight si totiž
poměrně oblíbili marketingoví specialisté. Jejich hitovka Rip It
Up se objevovala v masivní kampani Vodafone. Přeslechnout jste ji
nemohli. Já ji také nepřeslechl, a dokonce mě tahle skladba nalákala, abych
si o kvartetu něco zjistil.