Bez průzkumu nebude vaše reklama účinná
Dali jste si předsevzetí, že tento rok maximalizujete zisky a snížíte náklady za propagaci a reklamu? Je jen na vás, jakým způsobem pojmete marketing a dostanete se na kobylku důležitým klientům. Před začátkem reklamní kampaně si je třeba uvědomit, zda je opravdu vhodně cílená a nejedná se o vyhazování peněz. Většinou nejde o malé částky a tak nějak se počítá, že se investice vrátí i s úroky. Profesionálové přikládají značnou důležitost marketingovému výzkumu. Díky tomu se dá reklamní kampaň naplánovat takovým způsobem, aby byla opravdu efektivní. Mezi nejdůležitější složky marketingového výzkumu patří Ad Tracking, concept testing, eye tracking, mystery shopping, store, audit, online panel či brand name testing. Jsou vám tyto pojmy cizí a nemáte sebemenší ponětí, o čem je řeč?
Oslovila vás v poslední době nějaké reklama? Reklama, která zákazníky zaujme a přiměje je k nákupu, je do detailu promyšlená a rozhodně se nejedná o spot, který tým marketingových specialistů splácal za jedno odpoledne. Předtím, než se reklama dostane do oběhu, předchází ji pečlivý marketingový výzkum. Jeho smysl je jediný – pokusit se předpovědět chování zákazníků a předejít podnikatelským rizikům, která jsou spojena s nákladnou marketingovou kampaní. Ani nejúspěšnější společnosti neinvestují peníze do reklamy bez toho, aniž by prozkoumaly terén a pokusily se proniknout do mysli potenciálního zákazníka.
Pokud jste si ještě nevybrali způsob, kterým se budete letos prezentovat, vezměte v úvahu i různé podpůrné formy guerilla marketingu. Přímé oslovení zákazníků většinou nezklame, ale proč kampaň nepodpořit promyšleným virálním marketingem a nevypustit mezi zákazníky opravdu důvtipnou reklamu, kterou budou šířit samotní zákazníci? Rada na závěr? Nepodceňujte moderní formy reklamy a snažte se mapovat trh. Jedině tak můžete uspět.
Reklama