Robert Sedláček: "Až na moje filmy začne chodit víc lidí, přestanu točit.“

S režisérem a scénáristou Robertem Sedláčkem jsme se měli sejít k večeru v restauraci hotelu u Hejtmana Šárovce, v němž byli ubytováni všichni významní hosté Letní filmové školy. Jelikož byl den po projekci jeho nového filmu Rodina je základ státu, dospával oslavy i předchozí náročný program, během kterého již několik dní diskutoval po projekci svých filmů s diváky. Po půlhodinovém čekání náhle vyrazil ze dveří hotelu, nikoliv naším směrem, ale ven ke kinu Hvězda. Aby tento rozhovor vznikl, museli jsme si ho doslova odchytnout. „Je už hrozně unavený“ a „novináři se ho ptají pořád na to samé dokola“, oznámil nám hned na úvod, čímž mně jako tázající se mnoho odvahy nedodal. Poté si však objednal dvojku červeného a bez známky únavy nebo rozladěnosti začal vykládat.
SUDEK - Ksandr, Ksandr - SUDEK

Už jen do 28. srpna máte možnost vidět společnou výstavu Jiřího Georga Ksandra a Gabriely Gernat Ksandrové s názvem Sudek + 111 Bridges. Výstava se koná v Galerii Nová síň a volně navazuje na úspěšné představení exkluzivního souboru Sudek a 111 fotografů. Soubor fotografií s publikovaným názvem Sudek + 111 vznikl na počátku roku 2011. Světově uznávaný fotograf a jeho taktéž fotografující asistentka tvoří převážně v zahraničí.
Viditelný svět chce, aby byl divák slepý hlupák

Cítíte se ve svém domě v bezpečí? Radši se ujistěte, že máte záclony dobře upevněny a že kryjí vaše soukromí před slídivými zraky z širokého okolí. Slovenský celovečerní debut Petera Krištúfka se už stihl předvést v Karlových Varech jako představitel východní kinematografie. Nyní se v běžné distribuci pokouší ukázat, jaké nebezpečí se skrývá v protějších oknech. Mnohem větší nebezpečí však hrozí ze zhlédnutí Viditelného světa.
Alena Dittrichová: Até madrugada je o rodinné hierarchii, vztazích a hodnotách

Choreografka Alena Dittrichová byla tak milá, že si našla během příprav dnešní premiéry inscenace Até madrugada (Až do svítání) chvíli času, aby odpověděla na několik mých otázek ohledně její cesty k divadlu, tvůrčích osobností, s kterými měla možnost tvořit, a vztahu k portugalské kultuře a jejím dnešním stavu. Samozřejmě jsme nevynechali to nejdůležitější – dnešní premiéru, kterou uvádí se Studiem Damúza na festivalu Letní Letná. Inscenaci můžete vidět v repríze ještě zítra.
Sloučeniny prapodivností

Výstava s názvem The Fusion of Art / Talking at you je k vidění ve Veletržním paláci do 18. září. Výtvarník Shalom Tomas Neuman zde představuje přes 50 děl ze série Amerika. Vytváří obličeje z modelovací hmoty, akrylových barev a nalezených předmětů. Jeho díla jsou prý tzv. „sloučeniny prapodivností, jež autor nachází v lidských bytostech potulujících se v okolí jeho brooklynského studia“. Potomek z židovské rodiny, který prožil dětství v Izraeli a od 12 let žije ve Spojených státech. Vystavuje téměř po celém světě. To je Shalom Tomas Neuman.
Výběr z diplomových prací českých vysokých výtvarných škol

V Galerii Chemistry je do 18. září k vidění výstava s názvem Diplomky 2011. Jde o výběr diplomových prací letošních absolventů českých vysokých uměleckých výtvarných škol. Návštěvníci výstavy mohou zhlédnout práce 13 absolventů. Představuje se zde 6 studentů z pražské AVU, 2 studenti z pražské VŠUP, 3 studenti z brněnské FaVU a 2 studenti z ostravské FUOU.
Obhájce se topí ve svém egu

Americký snímek Obhájce měl poněkud ulehčenou cestu k divákovi díky knižní předloze spisovatele Michaela Connellyho, v českém překladu uváděné jako Advokát. Jedná se o bestseller populárního amerického spisovatele, jehož příběh byl do filmu z velké části přejat. V žádném případě ovšem nelze mluvit o prostém převedení knihy do filmu po stránce estetické. Obhájce směle kombinuje okázalý styl kriminálek postavených na pozlátku a klipové estetice a zároveň se výrazně snaží přiblížit mistrům příběhu, jakými jsou například bratři Coenovi. Tím se stává Obhájce atraktivní pro širokou škálu diváků.