Zátiší plná růží

Mladý výtvarník, malíř, krajinář a katalogizátor Aleš Růžička ztělesňuje již čtvrtou generaci jihočeských krajinářů, kterou započal jeho pradědeček Alois Růžička. Jeho tvorba se postupem času přesunula od krajinomalby k zátiší. Krajina je stále jeho hlavním inspiračním zdrojem. Obsese květinami je však značná. V Růžičkově pojetí mají růže stylově namířeno od suverénní exprese k lapidární kaligrafii. Je pro něho charakteristická typická gestická až trojrozměrná pastózní malba. Růžičkovy růže jsou k vidění v Galerii Laboratorio až do 31. srpna.
Horké červnové novinky

Ačkoliv příjemné letní počasí zrovna neláká k návštěvě kina, Nekultura si pro vás připravila pár horkých červnových filmových novinek, které byste rozhodně neměli minout. Říká se, že kdo nezná historii, je nucen ji znovu prožít. Možná právě proto je potřeba si prostřednictvím filmu Lidice připomenout krutosti nacistického režimu. A po Lidicích můžete pro odlehčení zajít třeba na Pařbu v Bangkoku, která slibuje přinejmenším stejně kvalitní zábavu jako legendární Pařba ve Vegas. Zkrátka i v červnu je z čeho vybírat. Tak prostudujte programy kin a hurá za kulturou.
Tipy k poslechu rádia - Cyrano
Rozhlasovou verzi hry Edmonda Rostanda Cyrano
z Bergeracu uvede v sobotu v 19.40 stanice Praha v rámci Pokladů
rozhlasového archivu. Titulní roli na nahrávce z roku 1955 hraje Karel
Höger. V té chvíli bude už ale v plném proudu přímý přenos koncertu
vítězů mezinárodní rozhlasové soutěže mladých hudebníků Concertino
Praga 2011. Vltava ho začne vysílat v 19 hodin. Nebude to ale jediný
přímý přenos v sobotu na Vltavě. Už v 15 hodin se totiž vysílá
zahajovací koncert festivalu Uprostřed Evropy. A ještě upozornění na
čtvrteční 20. hodinu, kdy Vltava uvede hru Davida Drábka
Vykřičené domy.
Hrátky s chlebem

Galerie FotoGraphic v Praze vystavuje snímky Thomase Brennera, které nesou název Chléb a hry. Tento projekt začal vznikat již v roce 2004. Chléb jako symbol proměňuje v dřevo, meče apod. Všechny snímky jsou bez retuše. Umělé osvětlení vyvolává až surrealistický dojem. Thomas Brenner inscenuje „realitu“ před svým fotoaparátem od poloviny 80. let minulého století. Vypráví příběhy zhuštěné až k bodu svého vyvrcholení. Pomocí různých detailů vytváří jeviště pro své „hry“ včetně herců a rekvizit. Pózy, kostýmy a světlo tu hrají stejně důležitou roli jako v divadle. Přijďte se na tyto neobvyklé snímky podívat do 1. července.
Melancholia – (ne)normalita člověka v zrcadle smrti

Lars von Trier… Pro některé geniální režisér vizuálně nevšedních a tematicky nadčasových snímků, pro jiné šílený filmař přenášející na stříbrné plátno vlastní noční můry a temné vize. Jeho snímek Antikrist vyvolal před dvěma roky na festivalu v Cannes vlnu nevole, letos byl odtud Trier rovnou vyhoštěn pro jeden svůj (médii značně překroucený) výrok. Faktem však zůstává, že filmy tohoto kontroverzního dánského režiséra, který nedávno oslavil své pětapadesáté narozeniny, patří k tomu nejzajímavějšímu, co současná kinematografie nabízí – a jeho nový opus Melancholia je toho důkazem.
Není obal jako obal

V 16. ročníku soutěže Mladý obal, která se konala v galerii Czechdesign v Praze, se představilo 60 nejlepších prací vysokoškolských a středoškolských studentů. Soutěž i výstava byly rozděleny do dvou kategorií. V kategorii Produktový obal soutěžící navrhovali „Obal na národní produkt“. Druhá kategorie, nazvaná Jiný pohled, byla zaměřena na grafiky a ilustrátory a jejím tématem byla „Kniha jako obal na slova“. Šlo o hravé zabalení slov, o jejich zhmotnění do podoby knihy. Vítězkami se staly Dana Winklerová a Nikola Kalinová z VUT Brno.
Animovaná kung-fu směs podruhé nenasytí ani pandu

Před třemi lety uvedlo studio Dreamworks na svět příběh o nešikovné pandě, která svou výjimečností zachránila kung-fu i svého mistra. Úspěch to byl značný po kasovní i kvalitativní stránce. Následovalo tak očekávatelné rozhodnutí, díky němuž tu dnes máme čest s druhým dílem, který by chtěl na svého předchůdce navázat co do zábavnosti, tak i nadšením pro kung-fu. Opět se ukázalo, že některé látky není třeba rozvíjet.