Petr Kolečko – Soprán ze slapské přehrady

Do ostravského festivalového mlýna přispělo pražské A studio Rubín hrou svého uměleckého šéfa Petra Kolečka. Ten v ní opět prokázal svou schopnost poeticky zachytit některé stránky nepříliš poetické mladé generace.
Případ nevěrné Kláry
Klára je krásná a má
kluka Luca. Luca je Ital a strašně žárlí. Najme si detektiva, co má
sledovat Kláru. Potud zápletka filmové adaptace stejnojmenné Vieweghovy
knihy. Příběh natočil italský štáb s italsko-česko-skotským hereckým
obsazením na území Prahy s jedním odskokem do Benátek. V kulise jazzové
hudby se soukromé očko vydává po stopách mladičké studentky architektury,
která možná zahýbá, nebo možná nezahýbá svému snoubenci. Do toho si
detektiv stíhá řešit svůj soukromý život s krásnou manželkou a
svůdnou kolegyní.
Planet Festival: Z deníku festivalového návštěvníka…

Nechtěl jsem psát reportáž z Planet Festivalu, neboť jich bude všude hodně a určitě kvalitních. Tak nějak se mě ale zmocnila touha se o zážitky podělit. Dávám vám na pospas svůj festivalový deník.
Tipy k poslechu rádia – hudba, hry, detektivka a Bystrouška
Mnoho pozvánek bude opět k záznamům nebo
přímým přenosům koncertů vážné hudby. Půjde o Smetanovu Litomyšl,
Concertino Praga, ještě Pražské jaro a Moravský podzim. Z evropských
rozhlasových her doporučuju poslech Zpovědi Felixe Mitterera v úterý ve
21:30 na Vltavě. Premiérovou inscenací bude ve čtvrtek ve 20 hodin opět na
Vltavě pokračovat cyklus her Pavla Kohouta Život v tichém domě. Na Praze
nás čeká v sobotu odpoledne první část Dobrodružství Hucka Finna a
v neděli dopoledne na Vltavě první z Vražd z archivu Karla Tachovského.
A za zmínku stojí také četba na pokračování z Těsnohlídkovy Lišky
Bystroušky.
Recenze: PJ Harvey & John Parish – A Woman A Man Walked By

Téměř čtyřicetiletá PJ Harvey se tentokrát nepustila do nového projektu sama jako obvykle, ale oficiálně s kolegou Johnem Parishem, se kterým už jednou měla tu čest spolupracovat na albu Dance Hall at Louse Point.
Páteční odpoledne na Dream Factory v Ostravě

Nulté ročníky festivalů mají mnoho krás – pořadatelé se nemusí obávat, že se jim nevydaří první ročník, neboť další rok nasadí po nultém hned druhý (asi ta jednička funguje jako smolná třináctka), o festivalu široká veřejnost ještě příliš neví, takže nečekáte ve frontách na lístky, na představení, na pivo Ostravar, na bramborák (který v Dole Hlubina byl ukrutně studený a lepší si bylo dávat ohřátý guláš nebo vařenou kukuřici), herci si přicházejí sednout mezi smrtelníky, protože stánky s občerstvením jsou jen dva a ještě se nevyhradilo žádné V.I.P. separé, a tak Dream Factory v Ostravě je festivalem vpravdě nekulturním s velkou škálou uměleckých zážitků.
Nejlepší import Dream Factory: Pískoviště Divadla Na Zábradlí

Hra Pískoviště mladého polského dramatika Michala Walczaka se na první pohled tváří neškodně. Vždyť se přece jedná o setkání dvou dítek na hromádce písku. Pod zdánlivě hladkou slupkou však prosvítají i vrstvy znepokojivější. Chlapec (Jan Lepšík), který si přisvojil jedno z posledních pískovišť na sídlišti, se jednoho dne právě tam seznámí s dívkou jménem Míla (Zdena Hadrbolcová).