Bůh masakru v pražském Činoherním klubu

Je jen málo divadelních počinů, které by tak intenzivně plnily periodika odlišnými recenzemi jako zatím poslední inscenace Činoherního klubu. Bůh masakru francouzské autorky Yasminy Rezy není geniálním dramatickým kusem. Ani jeho pražskou inscenaci nelze přijmout bez výhrad. Přesto text není plytký a je zábavně zpracován. A to není málo.
Dvojí hra (Duplicity)
Po Michaelu Claytonovi, jednom
z nejgeniálnějších filmových překvapení posledních let, se uznávaný
scenárista Tony Gilroy opět posadil na režisérskou židli a přináší
komplikovaný příběh agentů opačného pohlaví, korporací, romantiky,
podvodů a stylové elegance, jako vystřižený ze staré školy.
Erwin Olaf – Inscenace emoce

Jistě jste si všimli toho boomu. Stromy v květu. Milenci na lavičkách. A ptačí sólisté. Sladěna s atmosférou probíhá tyto dny v galerii Langhans výstava emocí. Choreografie citů. Konceptem (a průvodním slovem) ji opatřil jmenovec jarního atributu, kurátor Jiří Ptáček.
Barbora A. Hřebíčková – Můj Hostýn je prázdný
Mikropříběhy dějin bývají
často zajímavější než „velká vyprávění“ zaznamenaná
v učebnicích historie. Dotýkají se nás osobněji, provokují nás, staví
nás před otázky, na které se mnohdy hledá odpověď jen stěží. I proto
existují vyprávění, i proto si lidé píší deníky, i proto je tak
lákavé je číst. Memoárová kniha Můj Hostýn je prázdný je
fiktivní koláží dopisů a deníkových záznamů, v níž se
nejzásadnější události 20. století prolínají s příběhem
obyčejných lidí.
Tom Stoppard – Rock´n´roll z dílny Národního divadla

Po Havlově Odcházení v podání Slovenského národního divadla byla v rámci brněnského festivalu Trialog uvedena inscenace hry britského dramatika Toma Stopparda Rock´n´roll. Na prknech Mahenova divadla se s ní představil činoherní soubor pražského ND, který tak svým dílem přispěl do přehlídky mapující nejvýznamnější momenty česko-slovenských dějin dvacátého století. Rock´n´roll jakožto „česká hra“ z rukou zahraničního autora (byť narozeného v bývalém Československu) poskytuje na příslovečnou „českou otázku“ pohled opravdu ojedinělý.
Tipy k poslechu rádia – Pražské jaro
V úterý začne další ročník
mezinárodního hudebního festivalu Pražské jaro. Vltava odvysílá
v přímém přenosu zahajovací koncert, který má tradičně na programu
Smetanovu Mou vlast. Za pozornost stojí také čtvrteční vysílání reprízy
komedie Oldřicha Daňka Přepadení národní banky z roku 1969. Praha
nabídne v sobotu verneovku Honba za meteorem, kterou pro rozhlas zpracoval
Ondřej Neff. A pohádka bude v neděli nejen v tradičním čase, tedy ve
13 hodin, ale také večer ve 20 hodin. Bude to pro dospělé Turandot.
Rozhovor: Petra Bučková v roli doktora s červeným nosem: MUDr. Renée Rentgenová

Herečku Petru Bučkovou mají možnost vidět obzvláště ti nejmladší diváci, a to na jevišti brněnské Polárky. Tam – mimo jiné – hraje Julii v Shakespearově dramatu Romeo a Julie anebo taky nezkušenou mladou nosnici slečnu Pipkovou v inscenaci Hašteřica. Když jsem si jí ale psala o rozhovor, nechtěla jsem slyšet žádné vzletné, opentlené a velmi niterné věty typu „Divadlo je spalující vášeň, jediná pravda, duše světa nebo krev v mých žilách“, chtěla jsem se spíše zeptat na něco důležitějšího, a to na to, kdo je zdravotní klaun a co vlastně dělá?