Nové premiéry baletu Národního divadla v Praze

Pro tuto sezonu (2008/2009) si balet pražského Národního divadla pro své diváky připravil celkem tři premiéry a ještě jedna má přijít na konci sezony. V následujícím textu vám v krátkosti jednotlivé kusy popíšeme.
Recenze: Subway to Sally – Kreuzfeuer

Subway to Sally je nepříliš známá německá skupina, která se věnuje tzv. středověkému metalu. Vlastně ne, správný název jejich stylu je folk-metal. Sedmičlenná skupina působí na scéně od roku 1990 a vydala již devět studiových alb. Kreuzfeuer je tedy jubilejní desáté.
Bára Gregorová – Kámen-hora-papír
Autorka této knížky a
překladatelka z polštiny v jednom zve čtenáře své prvotiny na procházku
jakousi středoasijskou republikou, kde se cizost okolního prostředí
konfrontuje s věčností hor. Kámen-hora-papír je příběh
o lásce, samotě, pochybách a hledání jistot. Je Bára Gregorová jen
další z řady „fresh“ autorů na jedno použití, anebo v ní můžeme
najít ony hledané jistoty?
Návnady: Jak si umět správně vybrat
Filmoví producenti rádi
zastírají skutečnost, kličkují, snaží se diváka přesvědčit sliby
v trailerech, že právě jejich film je ten, co jim do života přinese nový
směr a u kterého nesmí chybět. Lež však mívá kratší jednu nohu, a tak
existují dobří lidé jako my, kteří diváka ochrání před těmito
zběsilými útoky a přes velmi jemný cedník rozdají propustky jen těm
vyvoleným.
Michel Faber – Fahrenheitova dvojčata
Čtyřicátník pocházející
z Nizozemí se výrazně zapsal do povědomí veřejnosti před devíti lety
svým debutem Pod kůží (česky vydaným v roce 2003). Ten aspiroval
na Whitbreadovo ocenění a nenechal čtenáře na pochybách, že se
setkáváme s nápadně originálním a vyzrálým autorem, což bezvýhradně
potvrzuje také jeho nová kolekce povídek lákavých, „diskrétně
frivolních“ názvů.
Vložit datum/odeslat/a čekat...

Galerie Caesar se po měsíci opět zatřpytila současným uměním, tentokrát v podání energického malíře: Zbyněk Sedlecký prošel malířskými ateliéry na pražské AVU, brněnské FAVU, absolvoval studijní pobyty ve Stuttgartu, Antverpách či Bukurešti. Svěží tvůrce prezentuje rozměrná plátna příjemně kontrastující s drobnými malbami. Výstava byla zahájena 7. dubna a potrvá do konce měsíce.
Moderní a stále aktuálnější Richard III.

Divadlo Rity Jasinské oprášilo a v celovečerní verzi uvedlo svůj evergreen – Shakespearova Richarda III. Alžbětinská hra o jedné mocichtivé zrůdě, která kuje a uskutečňuje své pikle na anglickém dvoře, se tak konečně dostává nejen před mladé diváky (pro které byla dosud ve zkrácené verzi hrána), ale získává i rozsáhlejší, značně modernizovaný charakter. A je úplně jiná, než jak se v poslední době hrála.