Merzbow se nestal hvězdou...

Festival Stimul, 24. března 2009, divadlo Archa. Venku mráz, světlům hotelového bulváru to jiskření sluší. Mírným jazzem ve sluchátkách uklidňuji duši. V tašce mám špunty do uší – i tatínek zaslechl, že ten dnešní Japonec bude bolet. Jak to dopadlo…?
Bytosti odnikud (MG Brno)

Akademická malba první poloviny 20. století. Toto spojení může v některých lidech vyvolávat nelibé asociace nebo dokonce hlasité odmítnutí. Už jste se ale někdy zamýšleli nad tím, jaká existuje spojitost mezi touto malířskou větví a dnešní popkulturou? Kde jsou její kořeny a v co vyústila nebo v co se transformovala? Nechte se inspirovat dosud opomíjenou součástí výtvarné kultury minulého století!
Tipy k poslechu rádia – Vyskočil, válka, Rukopisy a hokej
Hned dvakrát oslavíme s Vltavou osmdesátiny
profesora Ivana Vyskočila. Třikrát se pak vrátíme do válečných let.
Nejdříve v četbě na pokračování na stanici Praha, pak v rozhlasové
hře Adresát neznámý ve čtvrtek večer na Vltavě, a na téže stanici
ještě v pátek odpoledne v pořadu Fonogramy. Stanice Leonardo zase
připravila pořad o pravosti či nepravosti Rukopisů. A protože v pátek
začne mistrovství světa v ledním hokeji, bude Radiožurnál vysílat
přímé přenosy. Prozatím se musíme spokojit se sobotní přímou
reportáží ze závěrečné třetiny utkání Česko–Dánsko.
Problematický rok 1984 v Divadle Petra Bezruče

Ostravské Divadlo Petra Bezruče má v sezoně 2008/2009 na repertoáru dvě inscenace čerpající z prozaických předloh. Po vynikající divadelní adaptaci románu Josepha Rotha Job uvedlo dramatizaci antiutopického románu George Orwella 1984. Pro Orwella představoval rok 1984 vzdálenou budoucnost, pro současné publikum znamená minulost. Téma manipulace s lidským vědomím je však stále aktuální.
Achtung! Peter Fuss v Praze!
Na webových stránkách galerie NoD
příliš detailní informace nenajdeme. Můžeme se dočíst, že 21. dubna
zde začíná výstava „věnovaná historii symbolů a ideologií ve
dvacátém století“. Výstava je pojmenována slovem Achtung! – tedy
Bacha! A to by nás mělo upozornit na větu „premiérové vystoupení
polského streetartového enfant terriblea Petera Fusse v České republice“.
Ať už to znamená cokoli, zapějme ódu. Jen kratičkou.
Jana Šrámková – Hruškadóttir
Recenzovat debut mladé autorky
není nic záviděníhodného. Jméno na obálce knihy odmítá poskytnout
jakýkoli záchytný bod – má stejnou informativní hodnotu jako jméno
v telefonním seznamu. Jana Šrámková již není zcela neznámá. Poskytla
několik rozhovorů, jeden dokonce pro masově prodávaný deník. Pokud se ale
stejně jako autorka tohoto rozhovoru nebudeme podivovat nad skutečností, že
lze napsat příběh, aniž by ho autor prožil, a přistoupíme k textu se
snahou o literárně-kritickou profesionalitu, znamená to učinit veliký krok
do neznáma a vyjádřit co možná nejkomplexněji jeho charakter. Co tedy
nabízí novela Hruškadóttir od Jany Šrámkové?
V DISKu mají Tři měsíce prázdnin

Režisér a pedagog pražské DAMU Marek Bečka vybral svým studentům námět k herecké práci v podobě literatury, která se věnuje trosečníkům na pustém ostrově, tedy přímo trosečníkům v dětském věku. Kromě Dvou roků prázdnin od francouzského spisovatele dobrodružných románů Julesa Verna je to Pán much – románová prvotina nositele Nobelovy ceny Williama Goldinga.