výtvarné umění-rozhovor
Kategorie: výtvarné umění-rozhovor
O fotografování s Terezou z Davle
Sice vystudovala ekonomku, ale k umění ji to táhlo od mala. Aby ne. Děda fotograf, praděda akademický malíř. Fotografii sice nikdy nestudovala, ale geny a prostředí, ve kterém se pohybovala, udělalo své. Ve volném čase se stýkala se skupinou umělců a bohémů kolem baru Kamzík v Praze, kde také zahájila svoji výstavní činnost a proběhly zde její první výstavy. Veřejnosti je známá především díky svým černobílým fotografiím aktů žen, čímž se také živí. Ve volném čase se věnuje volné tvorbě, kam patří kromě aktů a portrétů i zátiší. V současné době jsou její fotografie do konce července k vidění v Galerii jedné věci.
S Nadiou Rovderovou o Artinboxu
V roce 2010 založila pražskou galerii Artinbox. Galerii, která se věnuje především fotografii. Nadia Rovderová fotografií žije. Nadia fotografii miluje. A také sama fotografuje. Navázala tak volně na svou zálibu v malování. Pochází ze Slovenska. Po sametové revoluci zakotvila v Praze nastálo. Tady se vdala, založila rodinu, založila galerii, tady tvoří a žije. Nadia má tak trochu děti tři. Syna, dceru a Artinbox.
Student pražské AVU Pavel Dušek v ateliéru Michaela Rittsteina
Student pražské Akademie výtvarných umění Pavel Dušek se ocitl v ateliéru předního představitele české expresivní figurální malby jakoby náhodou. Kromě talentu měl také štěstí. Hovoříme o ateliéru ak. mal. Michaela Rittsteina. Pavel měl původně jiné plány. Léta se viděl coby architekt u rýsovacího prkna. Ale osud ho přivedl na trochu jinou kolej. Přijímací zkoušky na AVU, které byly brány „jen tak“, složil. A tam to všechno začalo.
Kimla's Coffee Vojtěcha Parkána: Spojení gastronomického zážitku se zážitkem kulturním
Ne vždy se za uměním musí do galerie nebo muzea. Výstavní prostory nabízí i malebná kavárna v podhradí Pražského hradu Kimla's Coffee. Kavárna funguje čtvrtý měsíc a pořádá pravidelné výstavy. První se zde konala fotografická výstava Emanuela Kimly. Následovala výstava fotografií indického fotografa Vipina Naira a poté zde představil své fotografie výtvarník, který si říká Ben Murhaya. V současné době tu probíhá výstava dřevořezů architekta Radoslava Dvořáka. O tom, jak kavárna funguje a zda se jí daří spojit gurmánský zážitek s kulturním, hovoří její provozovatel Vojtěch Parkán.
Miro Tomáš Záhořík Šarközi: JSTE SRDEČNĚ ZVÁNI DO ČASOPROSTORU VLASTNÍ LÉČIVÉ KREATIVITY!
Trutnovský rodák Miro Tomáš Záhořík Šarközi vystřídal za život řadu povolání. Především je však expresivním malířem. Je absolventem pětiletého výcviku v psychodynamicky a hlubinně orientované psychoterapii SUR s arteterapeutickým zaměřením a aktivním členem projektu BUYFEEL, který se zaměřuje na podporu rozvoje a hodnoty umění. Vede tedy arteterapeutické workshopy a semináře a kurzy expresivních výtvarných technik s arteterapeutickým přesahem. Jeho zatím poslední výstava je k vidění v baru-galerii Cuba Libre v Hradci Králové a byla zahájena 21. května vernisáží a úvodním slovem kurátorky Martiny Vítkové. Autor výstavy se uvedl doutníkovým tancem s konkrétním jazykovým doprovodem Beat Generation na hudbu Petra Vyšohlída.
O Konkretistech nejen královéhradeckých s Janou Vincencovou
Jana Vincencová je žena, díky níž se v Hradci Králové a nejen tam koná řada zajímavých výstav. Její jméno je spojeno především s Konkretisty, kteří podporují kulturní rozmanitost, rozvoj uměleckých forem a tvorbu nových společenských projektů s následnou veřejnou prezentací. Podle slov Maxe Billa konkrétní umění zpředmětňuje ryze uměleckými prostředky abstraktní myšlenky jako takové a tímto způsobem vytváří nové předměty. Cílem konkrétního umění je vyvinout předměty duchovní potřeby podobné těm předmětům, které člověk vytvořil k uspokojení svých materiálních potřeb. Prostřednictvím konkrétní malby a plastiky vznikají útvary, které lze vnímat jako předmětné. Výrazovými prostředky tohoto umění jsou barva, světlo, pohyb, objem a prostor.
Eugen Kukla - fotograf reportér
Pražský rodák Eugen Kukla vystudoval VŠE v Praze a mezinárodní vztahy na Kolumbijské univerzitě v NY. Fotografování se věnuje již po mnoho let. Většina Kuklových fotografií zůstávala uložena v šuplíku, což se postupně změnilo až po roce 2001, kdy v pražském NODu vystavil svou pražskou reflexi newyorského 9/11 a v roce 2010 reportážní fotografie z koncertu Evy a Vaška pod Řípem – to vše na žofínském Foru 2000 a následném projektu L.A.F. – Laughter and Forgetting – ve Francouzském kulturním institutu. Byl to však až nástup fenoménu Facebook, který autorovi umožnil publikovat šířeji a veřejněji.