výtvarné umění
Hyperrealista Jirka Houska v Mainerové

Do 12. března je k vidění v Galerii Mainerová v Kurzech malování a kreslení výstava obrazů mladého malíře Jirky Housky, která nese název Převážně v divočině. Výtvarník Jirka Houska je významným hyperrealistickým malířem, jehož tvorbu nepochybně ovlivnila i jeho maminka, taktéž akademická malířka. Tento rodilý Pražák vystudoval Střední výtvarnou školu Václava Hollara a Akademii výtvarných umění v Praze v ateliéru prof. Zdeňka Berana.
Mladý umělec Vladimír Kiseljov s Obrazy nových zrození v Prokopce

Do 5. března můžete v galerii Prokopka zhlédnout výstavu obrazů Vladimíra Kiseljova s názvem Obrazy nových zrození. Tento mladý umělec je interdisciplinárním tvůrcem v oborech malby a nástěnné malby, performance, scénografem, režisérem, autorem duchovních výkladů a koncepcí oper – především Richarda Wagnera, Nikolaje Rimského-Korsakova, Leoše Janáčka a dalších. V roce 2008 inscenoval kompletní slavnostní zasvěcovací mystérium Richarda Wagnera „Parsifal“ jako pohybové divadlo na nahrávku s videoprojekcemi v brněnské Redutě. Jeho díla vznikají v úzkém propojení hudby, barvy a pohybu Ducha v prostoru. Zachycuje svým dílem proud energie, který pramení z jeho osobního pochopení a prožití hudby a různých mytologií, pohádek a symboliky. Snaží se svým dílem pozitivně působit na společnost a vnášet energické duchovní impulzy do všedního života svého okolí. Proto realizuje často díla ve veřejném prostoru, ať už jako nástěnnou malbu, performance, nebo výstavu maleb.
Nejen díky Večerníčku je znám Radek Pilař veřejnosti

Jenom do 17. února můžete v galerii Restart navštívit výstavu videoartu Radka Pilaře. Radek Pilař ve své tvorbě obsáhnul širokou škálu nejrozmanitějších výtvarných forem i použitých médií. Ačkoli je široké veřejnosti znám především znělkou Večerníčka a příběhy o loupežníku Rumcajsovi, velkou část jeho díla představují malby, ilustrace, grafiky, objekty, fotografie, asambláže, koláže, filmové experimenty a v neposlední řadě i video. Je považován za průkopníka českého videoartu především díky tomu, že vedle inspirace světovým pop-artem a kinematografickými postupy 60. let vycházel z tradice českého animovaného filmu a meziválečného poetismu. Tyto formální postupy pro něj tvořily konceptuální platformu, na jejímž základě se skrze audiovizuální médium snažil tematizovat vnímání současného dění i fantazijního světa snů, estetiky výjimečného i každodenního.
Dynamická kresba Věrky Vybíralové již podruhé

Originální performance, magneticky přitahující oči, trhající rekordní časy, dynamicky kladená linka a strhující výsledek: To je PERFORMANCE OF DYNAMIC DRAWING BY VJERKA ART. 7. února proběhlo druhé originální představení Věrky Vybíralové v Praze ve studiu Podsklepeno. Diváci se tak mohli přesvědčit na vlastní oči, z čeho byla porota soutěže ČESKOSLOVENSKO HLEDÁ TALENT uchvácená a proč řekli Věrce třikrát své ANO. Díla vznikla opět za několik minut na velký formát s důrazem kladeným na výběr neznámých modelů. Modely byli herci z divadla a náhodně z publika. Vystoupení bylo součástí uměleckého večera, jehož hlavní náplní bylo představení skvělých improvizátorů z Divadla TU – Jindřicha Bíče, Filipa Lukeše a Jaroslava Hejnice.
Grafiky a objekty Naděždy Plíškové

Do 3. března bude v Galerii Hollar otevřena výstava Naděždy Plíškové – grafika, objekty. Naděžda Plíšková patří k nejoriginálnějším českým umělkyním druhé poloviny 20. století. Její ostrý humor a ironie se promítly do grafik, objektů i poezie. Byla členkou SČUG Hollar, kde se za svého života představila souhrnnou výstavou. Aktuální prezentace přináší výběr toho nejlepšího z její grafiky a komorních objektů. Velkou část grafik tvoří suché jehly z druhé poloviny šedesátých let, do nichž se promítla atmosféra nadějného pražského jara, které však brzy skončilo. Další listy zase kriticky a s nadsázkou reagují na dusivou atmosféru normalizačních let, kdy to vypadalo, že okupace bude trvat navěky. Vtipné grafiky Naděždy Plíškové vycházejí z pozorování běžných situací každodenního života a z mimořádného smyslu pro vystižení jejich absurdity. Výstavu doprovází fotografická dokumentace z různých období.
Kimla's coffee vás zve na dobré umění s kávou

Do 28. února můžete v Kimla's coffee navštívit při výborné kávě menší fotografickou výstavu Emanuela Kimly. Emanuel Kimla (1891—1968) si po několikaletém působení v zahraničí a domácí praxi v podniku Schlosser & Wenisch založil vlastní portrétní ateliér v Praze, který se specializoval i na tehdy velmi oblíbený dětský žánr. Náplní prostoru, v němž výstavu můžete zhlédnout, je prodej kvalitní, čerstvě pražené kávy, ať již v zrnu, namleté, či ve formě espressa, které si zákazník může vychutnat při posezení v tamní galerii. V nabídce je několik druhů kávy (např. Mamacoffee, Coffee Source, Double Shot, Kávový klub či Alegre, La Genovese). Kromě dobré kávy tu návštěvníky čekají i kvalitní vína z České republiky a Itálie. Přijďte tedy do Kimla's coffee za uměním i za kávou.
Tomáš Princ: Život v nairobském slumu

Do 27. února můžete v galerii Café Kuzebauch provozované knihovnou materiálů matériO, zhlédnout výstavu Tomáše Prince Příběhy z východního Nairobi. Fotografická výstava představuje několik mladých lidí z keňské metropole Nairobi. Fotografie byly pořízeny během stáže, kterou Princ v loňském roce absolvoval v místní neziskové organizaci Mathare Youth Sports Association (MYSA). V jejím rámci vedl filmové a fotografické dílny pro zájemce z řad mladých lidí žijících ve slumech na východě města. Měl tak možnost seznámit se s množstvím inspirativních lidí, kteří jsou přes svou hmotnou nouzi velmi aktivními a platnými členy společnosti a kteří mu svým nadáním, svou životní energií či způsobem svého přemýšlení o světě dali nahlédnout jiný obraz slumu a života v něm.