film-rozhovor
Kategorie: film-rozhovor
"Sledujte Bio Central v Hradci Králové, tvořte a jezděte na kole. Je to totiž sexy," říká PR manažerka kina "Majka Lišková"
V roce 1981 se stává divákem a fanouškem kina Centrál. Chodí na Angeliku, Vinetoua, pohádky. Sedí obvykle na schodech a strašně ji to baví. Lístky prodává její sousedka od vedle, co vypadá úplně jako sousedka z filmu Něco na té Mary je. V letech 1985–2002 chodí do školy. Od roku 2002 tvoří, něco vymýšlí, hodně mluví a jezdí na kole. Baví ji filmy, divadlo, kolo, barvy, čtení, psaní, brýle, polaroidy, výlety, arteterapie a pracuje, aby měla Dracula (kočka) plnou misku. Sluší jí pivo a cigareta. Ale pivo jí nechutná a cigarety nekouří. Od března 2013 opět pracuje pro kino! Pro Bio Central! To je jeho PR manažerka, kterou každý zná jedině pod jménem „Majka Lišková“.
Robert Sedláček: "Až na moje filmy začne chodit víc lidí, přestanu točit.“
S režisérem a scénáristou Robertem Sedláčkem jsme se měli sejít k večeru v restauraci hotelu u Hejtmana Šárovce, v němž byli ubytováni všichni významní hosté Letní filmové školy. Jelikož byl den po projekci jeho nového filmu Rodina je základ státu, dospával oslavy i předchozí náročný program, během kterého již několik dní diskutoval po projekci svých filmů s diváky. Po půlhodinovém čekání náhle vyrazil ze dveří hotelu, nikoliv naším směrem, ale ven ke kinu Hvězda. Aby tento rozhovor vznikl, museli jsme si ho doslova odchytnout. „Je už hrozně unavený“ a „novináři se ho ptají pořád na to samé dokola“, oznámil nám hned na úvod, čímž mně jako tázající se mnoho odvahy nedodal. Poté si však objednal dvojku červeného a bez známky únavy nebo rozladěnosti začal vykládat.
Filmový dokument jako rodinná tradice
Rozhovor s mladou českou filmařkou Adélou Sirotkovou (*1980), dcerou dokumentaristky Aleny Činčerové a vnučkou režiséra Radúze Činčery, autora legendárního Kinoautomatu. Nadějnou scenáristku a režisérku „prostě baví dělat filmy“ a o své dojmy ze světa za kamerou se ráda podělila se čtenáři Nekultury.
Niterný příběh jediného dne v totalitě odloučení
Debut zafinancovaný z vlastní kapsy, scénář s volnou strukturou, film vznikající krok po kroku. Jediný den ze života matky a syna, uvězněných v totalitě osmdesátých let, bojujících o nepopiratelné právo složit dohromady střípky jejich rodiny. Tím vším je nový film Osmdesát dopisů Václava Kadrnky, kterého jsme pro Nekulturu.cz vyzpovídali. (Ne)příběh složený z autobiografických vzpomínek autora, inspirovaný dopisy, jež si napsali jeho rodiče během roku a půl vzájemného odloučení.
Co se stane, když dáte dohromady indického bráhmana, zimu a polskou vodku?
„Čím je člověk slavnější, tím je normálnější,“ říká se. Jestli na někoho toto lidové moudro platí doslova, pak je jím režisér Krzysztof Zanussi. Skromný, nonšalantní a se smyslem pro humor, tak by se dal vystihnout tento muž, který by jistě nač pyšný být měl – spolu s dalšími režisérskými kolegy zformoval kinematografický proud známý jako film morálního neklidu, kterým se otevřeně vyjadřovali proti komunistickému režimu v Polsku.
Režisér Tomáš Řehořek: Bez zápalu pro věc to ale nejde
Tomáš Řehořek (1987) je mladým a nadějným filmařem. V roce 2009 natočil svůj první celovečerní film Proměny, u kterého musel v několika případech improvizovat a v několika rozhovorech prohlásil, že se tak dostal až na dřeň samotné filmařiny. V současné době pracuje pro Českou televizi, pro kterou točí dokumenty, a na podzim připravuje premiéru svého dalšího snímku, který bude pojednávat o drogové minulosti několika vzájemně blízkých přátel. Co dalšího Tomáš chystá, se dočtete v našem rozhovoru.
Filmasia 2009 – Rozhovor s dramaturgem Jiřím Flíglem
U příležitosti spuštění 5. ročníku přehlídky asijských filmů FILMASIA, která se odehrává ve dnech 3. – 6. prosince 2009 v kinech Aero a Světozor, jsme se rozhodli vyzpovídat Jiřího Flígla, hlavního dramaturga festivalu, filmového publicistu a editora českých stránek o asijském filmu Rejže.cz. Mluvili jsme o filmech, zemích i penězích…